Promocija fizičke aktivnosti i vježbanja

  1. Fizička aktivnost je definirana kao pokretanje tijela kontrakcijom skeletnih mišića što zahtijeva potrošnju energije veću od bazalne razine.
  2. Fizička kondicija je stanje dobrog zdravlja i snage postignuto fizičkom aktivnošću i vježbanjem. Fizička inaktinost ima suprotni učinak.
  3. Velike opservacijske studije konstantno pokazuju obrnutu korelaciju između fizičke aktivnosti, kondicije i vježbanja s jedne strane, te koronarne bolesti, kardiovaskularnih rizičnih faktora, ukupne i kardiovaskularne smrtnosti s druge.
  4. Antiaterosklerotski učinak fizičkog treninga uključuje niži šećer u krvi, niži tlak, smanjenje visceralne pretilosti, upalnih parametara, LDL kolesterola, triglicerida i povećanje HDL kolesterola. Povećanje fibrinolize ima antitrombotski, a povećanje vagalnog tonusa antiaritmički učinak.
  5. Kod koronarne bolesti postoji obrnuta korelacija između postignutog maksimalnog kapaciteta opterećenja i smrti. Svaka jedinica porasta metaboličkog ekvivalenta fizičkog kapaciteta u ergometriji znači 12% poboljšanja u preživljavanju.
  6. Ključna preporuka je minimalno 150 min. umjerene ili 75 min. intenzivne fizičke aktivnosti tjedno.
  7. Sve više podataka ukazuje da je previše fizičke aktivnosti štetno. Puno teškog i iscrpljujučeg fizičkog napora može umanjiti pozitivne učinke vježbanja na zdravlje i povećati kardiovaskularni pobol i smrtnost.